1.O Xogo do Vexo, vexo , algo que comeza con….
Este xogo axuda a mellorar:
- A linguaxe receptiva
- A linguaxe expresiva
- O razoamento deductivo
Maneiras de traballar con este xogo:
-Si queremos traballar a linguajxe receptiva (capacidad de escoitar) podemos facer que o alumno/a sexa o que elixa máis veces que o adiviñador.
-Si polo contrario queremos centrarnos na linguaxe expresiva (expresión oral) faremos que o neno/a sea o adiviñador máis veces que o que lle toca elexir.
-Podenos ser útil para traballar categorías , elexir os elementos sólo por cores – » Vexo, vexo algo que é azul » – ou a forma – » Vexo, vexo algo que é cadrado » – ou función – » Vexo, vexo algo que se utiliza para escribir .
-Si o que queremos é traballar a fonética , describir os obxectos polo son que empezan con : » Vexo, vexo algo que empeza co son " f ".
-Tamén é especialmente útil para traballar o vocabulario.
2.Da Habana veu un barco cargado de…
Este xogo consiste en engadir un a un unha lista de elementos seguindo una orde( animais, letras do alfabeto, comidas…) cada xogador debe recordar as que dixeron os seus compañeiros e engadir unha máis.
Pode ser útil para traballar:
- A memoria
- O vocabulario
- A fonética
Formas de traballar con este xogo:
-Para reforzar o vocabulario propoñer unha categoría e que os alumnos vaian engadindo unha cada vez. Pode ser interesante ter un apoio visual si a categoría lle resulta complicada.
-Para reforzar a memoria: este xogo é especialmente interesante para traballala xa que o alumno ten que lembrar a lista de palabras que se foi dicindo. Pódese dar algunha axuda como, as palabras teñen que seguir a orde alfabética, os animais empezando por pequenos e cada vez máis grandes…
-Para traballar a fonética propoñer palabras que empecen polo son que queremos reforzar. Ideal para reforzar tamén a articulación escollendo o fonema a traballar.
-Para traballar o alfabeto: pódese comezar pola letra a, todos os participantes engadirán unha con esa letra, despois la b e así sucesivamente.
3.TRABALiNGUAS
Os trabalinguas son moi interesantes para estimular a linguaxe. Con eles conseguimos reforzar:
- A articulación
- A velocidade da fala
- O sentido do humor
Maneiras de traballar cos trabalinguas:
–Para reforzar a articulación, utilizar trabalinguas que teñan palabras cos fonemas que queremos que o alumno articule mellor.
– Para reforzar a confianza: utilizar trabalinguas con fonemas especialmente fácil para o alumno. Nos que poida sentirse competente. Empregar ao comezo trabalinguas moi sinxelos que o nino/a poida recitar sen problema.
–Xogar a ler trabalinguas. Engadir un cronómetro con alumnos maiores e máis competentes e cronometrar o tempo que se tarda en decir ou ler o trabalinguas.
4.estou pensando, a ver si o adiviñas
O xogo consiste en adiviñar o obxecto, animal, lugar… que estou pensando. ¿É un animal? No ¿É unha froita? Si
Con este xogo reforzase:
- A linguaxe receptiva
- A linguaxe expresiva
- O razoamento deductivo
Maneiras de traballalo:
-Podemos empregar unha pizarra para ir anotando todas as pistas que nos van dando e así facilitar o encontrar a resposta.
-Para traballar a linguaxe expresiva facer que o nino/a utilice unha frase completa para contestar, por exemplo; No, non é un animal. En lugar de utilizar únicamente No.
-Para potenciar a linguaxe expresiva facer una variante na que non esté permitido decir non o si, neste caso o alumno terá que contestar con unha frase. ¿De qué cor é a cousa? o que estou pensando é de cor vermello.
Ningún comentario:
Publicar un comentario